b2b online kanaal Teunissen & Becking

In deze beknopte case lees je hoe Teunissen & Becking het correct verwerken van bestellingen met variërende levertijden en punten hebben geautomatiseerd met het b2b-webportaal.
Teunissen & Becking
Met 52 jaar ervaring in de branche, heeft Teunissen & Becking een grote showroom voor het brede assortiment van tegels, keukens en badkamers. Zij bieden service en expertise voor zowel particulieren als gespecialiseerde tegelzet- en montagebedrijven.
Overgang naar e-commerce
Om deze zakelijke klanten te voorzien van gemak en bovendien het bestelproces te automatiseren, zijn zij de samenwerking aangegaan met Utilize. Hierbij hebben zij de koppeling met AccountView en verschillende modules om het portaal zoveel mogelijk naar wens in te richten. De oplossing voor de verschillende levertijden en punten is echter speciaal ontwikkeld voor het vraagstuk:
'Hoe kun je het verrekenen en verwerken automatiseren bij variërende levertijden en punten?'
Bij het bestellen krijgt de klant de keuze voor de manier waarop de producten verstuurd moeten worden met de daarbij behorende verzendkosten. Het afleveradres voor tegels is meestal bij de wederverkoper, echter soms moeten de tegels afgeleverd worden op een ander adres.
In principe heeft de klant een vast afleveradres en daarop worden de kosten gebaseerd voor de verzending. In het geval een klant een afwijkend afleveradres invult, worden automatisch aanvullende verzendkosten gerekend. De klant kan kiezen voor bezorging op een bepaalde dag. Wanneer er een verzoek komt om deze dag in een bepaald tijdvak te leveren, worden de aanvullende kosten hiervoor automatisch aan de order toegevoegd.
